Tuesday 28 October 2014

Khasiat buah tin dan zaitun.


Buah Tin dan Buah Zaitun

Kebenaran A-Quran tidak dapat dibantah lagi, bahkan banyak orang bukan Muslim menjadi Muallaf setelah menelaah ayat-ayat Al-Qur'an. Beberapa ahli biologi asal Jepun yang menyatakan memeluk Islam, selepas Al-Quran menguatkan hasil penyelidikan dan kajian mereka.

Mereka memeluk Islam bermula dengan satu penyelidikan mengenai zat bernama methalonids. Zat protein ini keluar dari otak manusia dan binatang dalam jumlah yang sedikit.


                     .


Zat methalonids sangat penting bagi tubuh manusia dan dapat mengurangkan kolesterol. Selain itu, zat ini juga berguna untuk menguatkan jantung dan menguatkan sistem pernafasan. 

Zat methalonids akan dihasilkan dalam jumlah yang lebih banyak selepas umur 15 tahun hingga 35 tahun. Selepas usia ini hingga usia 60 tahun, pengeluaran bahan-bahan ini akan berkurang kembali. Dengan demikian, zat methalonids termasuk zat jarang ditemui dalam tubuh manusia. Dalam tubuh haiwan, bahan ini juga didapati sangat sedikit.

Oleh itu, para penyelidik Jepun berusaha mencari bahan methalonids dalam buah-buahan dan mereka hanya mencari dalam dua jenis buah iaitu dari buah tin dan zaitun yang sudah disebutkan dalam Al-Quran sejak berabad-abad lalu.

Dari penyelidikan, jika mengambil salah satu dari dua buah tersebut tidak akan membuahkan hasil yang diharapkan. Menurut mereka, jika satu biji buah tin dicampur menjadi satu dengan enam biji buah zaitun, maka hasil yang diharapkan dapat tercapai dengan baik .

Pada suatu masa lalu, para penyelidik Jepun ini berhubung dengan seorang doktor berbangsa Arab Saudi. Doktor Saudi ini meneliti penggunaan kata tin dan zaitun dalam Al-Quran. Dia mencari kata " tin " disebutkan sebanyak satu kali dan kata " zaitun " secara tegas sebanyak enam kali dan satu kali secara tersirat. Akhirnya, doktor ini menghantar seluruh maklumat dari Al-Quran kepada mereka dan setelah yakin atas ketepatan maklumat, mereka pun menyatakan memeluk Islam.

Sumber : adanaberkat

Monday 27 October 2014

Yeehaa migrainku dah hilang.

Bila bercerita tentang migrain, hanya orang yang pernah mengalaminya saja yang tahu kesakitan yang ditanggung oleh orang yang diserang oleh migrain ni. Saya tahu dan faham bagaimana perasaan orang yang diserang migrain kerana ketika di tingkatan 4 saya pun pernah diserang oleh migrain. Hampir setahun lebih saya menderita dengan migrain. Memang seksa. Sampai satu ketika bila dah sakit sangat kalu hantuk kepala ke dinding pun dah tak sakit sebab rasanya migrain tu lagi sakit yang menyebabkan rasa seperti kebas..buat apa kat luar pun x rasa per dah..hee nak citer pun tahu. Orang yang mengalaminya mungkin faham apa yang ingin saya sampaikan...hehe..ke klinik merupakan rutin saya..abih jer ubat bertandang lagi. Bertukar2 klinik plak tu..konon tuk cari doktor yang terbaik la..dulu x ambik tahu pun pasal doktor2 pakar ni..kita hanya mengikut kakak2 yang bawa..orang bawa kita pergi...segala ustaz2 ..air penawar segala jenis dah cuba ...namun x berhasil..saya semakin risau yang SPM semakin dekat dan migrain saya masih belum hilang..kemudian kak Ipar menyuruh berikhtiar dengan bapanya yang berada di KL yang boleh berubat orang. Dah arwah dah pun beliau. Dengan izin Allah S.W.T setelah 2x berubat dengan arwah, hilang terus migrain saya tu.pelik tapi Alhadulillah sesangat. Kalu la selepas beliau meninggal , migrain saya masih belum hilang tak tahulah saya nak buat apa lagi selepas tu. Huhu.

Tapi kini saya dah jumpa penyelesaiannya tuk sesapa sajer yang mempunyai masalah seperti saya dulu. Allahdulillah sehinggalah sekarang saya tidak lagi diserang oleh migrain. Yeaaa


Bagi yang menderita dengan migrain bolehlah mencuba Set Rawatan Migrain nih.

B complex
Ianya penting dalam mengawal fungsi saraf dan bertindak sebagai anti stress. Vitamin B2 (Riboflavin) Vitamin B6 (Pyridoxine) yang terdapat dalam B Complex menambah simpanan tenaga dalam sel otak selain menambah aliran darah ke otak dan terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain.

Ostematrix

Bertindak sebagai transmisi impuls saraf ke otak yang mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Jom kita intai kelebihan setiap satunya.

Kalsium
Mengaktifkan saraf dan melancarkan peredaran darah bagi melegakan migrain anda.
Selain itu kalsium juga dapat melegakan otot  yang kekejangan dan kebas2.
Menormalkan tekanan darah
Mencegah osteoporosis (kerapuhan tulang)
Mencegah penyakit jantung serta pelbagai lagi kebaikan kalsium ini yang akan dikupas di n3 seterusnya.

Magnesium
penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan kekerapannya.

Vitamin D
penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing. Amatlah penting untuk memastikan kalsium yang dibeli mengandungi vitamin D ok.

Untuk mengetahui lebih lanjut yang berkaitan dengan ostematrik boleh  Klik Di Sini

Untuk maklumat lanjut atau anda ingin membuat pesanan dan  inginkan khidmat nasihat tentang cara pengambilan set rawatan migrain ini, anda bolehlah komen di bawah atau

SMS/ WhatsApp : 0136162413.
Email : diamileya@gmail.com
Fb : Noramiza Ahmad









Monday 20 October 2014

Jeruk Mangga Pedas

Teks oleh Noramiza Ahmad

Kali ke 2 ni baru nampak meriah sket..
cili padi kale merah


Naper le lately ni orang asyik post di fb pasal jeruk mangga pedas ni jer...tapi aleya panggil jeruk 4 rasa..dia kata ada rasa masam, masin, manis dan pedas....apa2 jerla anakku ..saya ni memang kaki asam...aleya pun sama ..Kaki asam..kalu hero hafiy ..jangan harap ..masam sket pun dia dah x mau makan. ..semua buah yang masam tu jadi faberet kami la..sedangkan x bagus pun benda2 yang masam nih...Rasulallah S.A.W sukakan benda yang manis2 seperti madu, kismis, delima kan...isshhh saya pun sukakan buah2an dan benda seperti tu jugak tapi tak dapat menahan iman dengan benda2 masam nih...sedap.
Terliur jer nengoknya jeruk tu...ni dok menaip pun masih terasa kecur lagi...apatah lagi orang yang mengidam...sian ..saya ni tak de maknamya pun... mengidam gatal jer..hehehe

Warna kurang sket.


kebetulan pulak jiran sebelah bagi buah mangga nih...disuruhnya saya kait sendiri so saya seperti orang mengantuk di sorong bantal apalagi pantas menjolok ler..tapi memandangkan kami berdua jer yang nak makan nanti, saya ambik 4 bijik  jerla... niat di hati nak buat kerabu mangga... tambahan buah mangga jenis apatah nih..memang masam..bentuknya besar sedikit dari mangga telur...tapi rasanya seakan2 mangga telur ..tuan empunya pokok pun tak tahu jenis apa...kalu saya sukakan mangga epal...berangan nak tanam tapi cek abe tak bagi..beli jerla jawabnya...saya nih segala jenis kerabu saya suka apatah  lagi mangga...yummy ...leh menitik air liur tau...sluuurrpppp...

Bila tgk bahan2 yang digunakan teringat saya pada satu ketika dulu..saya pernah buat menggunakan epal hijau..tapi yela time tu saya x de blog lagi..x leh la sharekan resepinya..tak tahu pulak tup2 meletup dengan buah mangga..nanti bila saya dah buat saya masukkan di sini...tu pun sedap...aduh kecur air liur lagi...

Oklah kita tengok resepinya k.

4 biji Mangga muda
10 biji Asam boi
3 biji cili padi ( anak dara dah pesan jgn bg pedas dia nak rasa jugak)
Gula
garam



Cara-caranya.

-kupas dan  potong mangga mengikut kesukaan anda..
- cuci sehingga bersih dan toskan. Biar kering betul2.
- sementara menunggu mangga tersebut, boleh la memotong cili padi.
- racikkan asam boi.
-setelah mangga kering bolehlah masukkan ke semua bahan termasuk gula dan garam ..gula biar banyak tuk seimbangkan rasa masam buah mangga.
- gaul sebati.
-Simpan di dalam peti sejuk selama 5 @ 6 jam tuk semua rasanya meresap ke dalam buah mangga tersebut..
- yeaa dah siap...x sempat2 nak menunggu 5..6 jam dah selongkar peti balik...x sabar weiii..

Tuesday 14 October 2014

Apa Itu Tekanan Darah Tinggi

Teks oleh : noramiza ahmad

Setiap orang mempunyai tekanan darah. Apabila darah dipam melalui arteri, daya tenaga akan terhasil pada dinding dalam saluran darah. Jumlah darah yang dipam oleh jantung dan daya tahan yang diberi oleh arteri akan menentukan tekanan darah kita samada normal, rendah atau pun tinggi.
Tekanan darah dicatat dalam dua angka. Angka di atas iaitu tekanan darah sistolik mengukur tekanan apabila jantung mengepam darah keluar. Angka di bawah pula iaitu tekanan darah diastolik mengukur tekanan apabila jantung berehat.

Apakah itu tekanan darah tinggi?



Anda dikatakan mendapat darah tinggi atau hipertensi apabila saluran darah anda menjadi sempit dan sesak menyebabkan jantung terpaksa mengepam lebih kuat untuk mengatasi kesempitan itu. Bila ini terjadi darah akan menekan lebih kuat ke dinding saluran darah untuk laluannya ke tisu badan. Lama-kelamaan, mendapan lemak akan tersangkut dan terkumpul pada dinding menyebabkan arteri menjadi keras. Proses ini dikenali sebagai aterosklerosis. Jantung sekarang terpaksa berkerja lebih kuat untuk menolak darah melalui arteri-arteri yang sempit dan keras ini. Oleh yang demikian, tekanan darah akan tercatat lebih tinggi dari biasa. Kadang-kala darah beku terjadi di celah-celah saluran arteri yang sempit ini menyebabkan berlakunya serangan jantung atau strok (angin ahmar).



Tanda-tanda menghidapi Tekanan Darah.

• Tekanan darah tinggi dikenali sebagai "pembunuh senyap" kerana ia tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda dihidapinya. Ia boleh membawa kepada masalah yang lebih serius dan kadang-kala boleh mengancam nyawa seseorang itu jika tidak dirawat. Bagaimanapun ia sebenarnya boleh dikawal dan diuruskan dengan baik.
• Jadi, bagaimana anda akan tahu yang anda menghidapi tekanan darah tinggi? Cara yang terbaik adalah melakukan pemeriksaan tekanan darah setiap tahun dengan kakitangan kesihatan bagi menentu dan mengesan lebih awal masalah ini.



Kenapa kita perlu memahami tekanan darah tinggi?

Kebanyakan orang yang menghidap tekanan darah tinggi tidak tahu mengenainya. Anda tidak dapat merasainya dan kerana itulah ianya sangat merbahaya. Pesakit yang menghidap tekanan darah tinggi mempunyai risiko yang lebih besar untuk mendapat penyakit-penyakit kardiovaskular dan kerosakan beberapa jenis organ tertentu dalam badan.
Didapati antara 20 hingga 50% dari kematian biasa adalah disebabkan oleh tekanan darah tinggi. Bahkan, 20% dari orang dewasa di seluruh dunia menghidapi masalah ini dan 5% dari kanak-kanak juga turut terlibat.

Untuk mendapatkan set darah tinggi boleh Klik Di Sini

        ATAU

Anda ingin mengetahui dan memahami cara untuk mengurangkan dan mengawal tekanan darah tinggi anda Klik Di Sini

Saturday 11 October 2014

Sakit pinggang

Teks oleh : noramiza ahmad

Memang best ostematrix nih..kalu x cuba memang tak tahu..memang terbaiklah...sejak kes tangki tu..keje menadah air ler jawabnya..berapa banyak baldi nak kena mengangkutnya..mau patah pinggang tu...bila bgn pagi abih sakit2 pinggang2, lenguh2 badan,  tangan semua la..rasa cam nak tercabut pun ada..nak mkn ostematrix stok lom sampai...sebab lom kronik tu yang leh tunggu jugak...akan terasa bila bgn dari tido jer..sabar menunggu dalam 2, 3 hari jugakla..alhamdulillah stok dah sampai..mlm tu x sabar2 nak telan ostematrix nih...keesokkan harinya..wahh hebatla dah x rasa sakit2 pinggang tu..sakit2 badan pun dah x de...syukur ..start mlm ni confirm x leh  tinggal dah mr os  nih..hehe




Apakah itu Ostematrix?

Ostematrix adalah vitamin kalsium yang membantu meningkatkan kesihatan tulang, meningkatkan kepadatan tulang dan mengelakkan simptom osteoporosis iaitu tulang poros atau tulang rapuh.

Formula yang unik, dibuat dari MINERAL SEMULAJADI dan GARAM MINERAL dari Laut Mati, mengandungi KALSIUM,  MAGNESIUM,  FOSFORUS dan VITAMIN D, ZINC,  KUPRUM, MANGANES dan BORON. Nutrien- nutrien ini perlu diambil bersama - sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Pengambilan kalsium secara konsisten bukan sahaja membantu masalah tulang juga membantu masalah sembelit, mencantikan kulit serta melegakan pengecutan otot ketika haid.

Bagaimana Memilih Kalsium Premium?

#Pilih produk yang ada MAGNESIUM VITAMIN
#Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.
# Elakkan mineral chelated kerana ptoses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Untuk maklumat lanjut atau anda ingin membuat pesanan dan  inginkan khidmat nasihat tentang cara pengambilan OSTEMATRIX   ini, anda bolehlah komen di bawah atau

SMS/ WhatsApp : 0136162413.
Email : diamileya@gmail.com
Fb : Noramiza Ahmad






Thursday 9 October 2014

Tempat-tempat Yang Menarik Untuk Gathering

Teks oleh : noramiza ahmad

Tidak lama lagi family saya akan mengadakan gathering tahunan. Tarikhnya dah ditetapkan. Tempatnya belum ada keputusan muktamad lagi. So kitarang pun pakat2 mencari tempat2 yang sesuai untuk dijadikan family day pada tahun ini. Di sini saya listkan tempat2 tersebut yang boleh dijadikan rujukan di masa hadapan atau sedikit sebanyak memberi idea untuk rakan2 sekalian membuat perancangan.
Antara tempat tempat yang menjadi pilihan kitarang ialah:

1. Sakinah resort - Janda Baik
2. Dz - Janda Baik
3. Pnb ilham resort - pd


4. Umang2 - Melaka
5. Limastiga - Melaka
6. Desa Balqis - Melaka
7. Kalumpang - Hulu Selangor


8. Dorami Bayu Resort - D' Muara
9. A Famosa - Melaka
10. Tekam - Jerantut


11. D'ark - Janda Baik
12. Syamille Agrofarm - Kuala Kangsar
13. Warisan Rimba. -Kemensah


14. Bayou Lagoon Park banyak
15. Agrofarmstay - Melaka.

Sebenarnya memang la banyak lagi tempat2 yang boleh dijadikan family day atau gathering, tapi ni antara yang menjadi pilihan family kitarang la...may be salah satu akan menjadi pilihan memandangkan waktu semakin suntuk. Banyak tempat telah penuh dibooking..cuti sekolahkan. Ermm nasib la apa yang ada..

Monday 6 October 2014

Kebaikan Mealshake.






Assalamualaikum wrh.wbt .

Mealshake merupakan salah satu daripada 3 produk yang saya berikan tuk Hafiy dan Aleya selain omega guard dan vitamin C tuk makanan tambahan diorang. kalu letak serbuk oreo ..tapi saya guna cream O lg bertambah happy diorang. Tak leh buat selalu dengan cream O tu...manis sgt. Sekali sekala tuk kelainan apa salahnya...ye tak. Jom kita layan apa kelebihan mealshake tuk anak2 tersayang. Kata sayang anak, inilah masanya untuk menunjukkan rasa kasih sayang tersebut.hehe

KELEBIHAN MEALSHAKE


  • rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak. Tambah2 kalu buat ais krim..yummmy. .
  • sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
  • sesuai untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi pengganti sarapan pagi/ sahur, snek di antara waktu makan utama atau supper.
  • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral serta kalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
  • Mealshakes memberikan tenaga, agar si manja anda kekal cergas sepanjang hari.
  • menguatkan sistem imun kanak-kanak. Jika anak2 yang kerap demam terutama 3 serangkai (batuk, selsema dan demam) lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa . Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan. 
  • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa. 
  • Untuk meningkatkan selera makan dan seterusnya dapat meningkatkan berat badan anak2 anda.
  • Anak yang dah berhenti minum susu.
  • Untuk anak kekal aktif. 
  • Membantu anak fokus. 
  • Membantu mengurangkan kekerapan asthma. 
  • Mengatasi masalah sembelit pada anak. 
  • Sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1.
  • Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti. 
  • Sekiranya di ambil waktu pagi sebagai pengganti sarapan, berupaya memberikan kecergasan seawal pagi.  Ia mudah disediakan, boleh dicampurkan dengan susu, bijirin, jus buah-buahan asli atau sebarang minuman kegemaran. Mealshake adalah dalam bentuk serbuk yang perlu dibancuh. Amat sesuai bg kanak2 yang sukar menelan pil @ tablet.


  • Untuk maklumat lanjut atau anda ingin membuat pesanan dan  inginkan khidmat nasihat tentang cara pengambilan MEALSHAKE dan ini, anda boleh

    SMS/ WhatsApp : 0136162413.
    Email : diamileya@gmail.com
    Fb : Noramiza Ahmad



    Saturday 4 October 2014

    Adakah Anak-Anak Perlukan Supplement?

    Teks oleh : noramiza ahmad

    ASSALAMUALAIKUM WRH.WBT

    Yang dah ada anak tu apa perasaan korang apabila
    - Anak sakit?
    - Anak menangis tak sukakan ubat?
    - Anak menjerit kesakitan apabila diberi injection?
    -  Anak meronta-ronta apabila diberikan nebulizer?
     Dan  Apa perasaan korang apabila anak dimasukkan ke hospital. Pastinya sedih dan hancur luluh hati seorang ibu apabila anaknya menanggung kesakitan. Kan ..betul tak?



    Sebab itulah apabila kita masih berkesempatan untuk menjaga dan memelihara mereka, jagalah mereka dengan sebaik mungkin atau lebih tepat lagi sehabis mungkin. Mereka merupakan anugerah Ilahi ciptaan teragung buat kita.
    Mengapa bila sakit baru nak cari ubat? Bukankah mencegah itu lebih baik dari merawat. Dari peringkat usia muda la kita kena menjaganya.

     Mengapa kanak2 perlukan makanan tambahan ?

    Kanak-kanak yang membesar perlukan makanan yang seimbang untuk membesar dengan sihat, cergas dan sihat. Gaya hidup masa kini yang mendedahkan anak-anak kita kepada pencemaran dan pengaruh diet yang tidak sihat seperti makanan segera, makanan ringan, makanan yang tak seimbang dan sebagainya mengganggu sel untuk menjalankan fungsinya dengan baik.  Korang sebagai ibubapa adakah pasti yang korang menyediakan makanan yang sihat dan seimbang untuk anak2  yang tersayang atau adakah mereka yang terlalu memilih makanan ? Hanya makan makanan yang digemari tanpa mengira berzat atau seimbang ker tak...ermmm anak2 memang gitu. So apa peranan kita pulak sebagai ibubapa? Bagi jer makanan tambahan tuk si comel tersayang.

    Dengan adanya antioksida di dalam makanan tambahan yang di ambil, ianya dapat membantu anak-anak kita melawan radikal bebas untuk memelihara sel supaya sentiasa sihat. Tak la sekejap2 demam, kejap2 batuk dan selsema kan. Mereka masih muda, sel-sel masih berkembang dan sihat,  janganlah dirosakkan sel-sel badan mereka dengan aktiviti dan makanan yang menjejaskan kesihatan tubuh badan mereka yang masih kecil. Mereka memerlukan otak yang cerdas dan badan yang cergas untuk meneruskan kehidupan yang masih panjang.

    Untuk mengetahui makanan tambahan yang sesuai untuk kanak-kanak sila 
    Rujuk Di Sini


    Friday 3 October 2014

    kenali Soya NonGMO.

    Teks oleh : noramiza ahmad

    Assalamualaikum wrh.wbt. salam jumaat penghulu segala hari.

    Hari ni saya nak kongsikan rakan pengunjung sekalian dengan salah satu produk promosi yang terlaris, terlajak dan terhot di pasaran iaitu ESP ( Energizing soy protein).  Produk terlaris pasti semua dah tahu mengenainya kan...Ehh!  apa, belum tahu? Errm musykil jap...yela takkan smua orang dah tahu kan...pasti ada punyalah..apalah cek  puan Miza nih...hehe..ok teruskan pembacaan dengan kusyuk k...

    TAHUKAH ANDA!

    25% daripada tubuh manusia di bina daripada protein. Contoh seperti kuku, otot dan kulit sebenarnya berasal daripada protein tau.

     SEL ---> TISU ---> ORGAN ---> SISTEM

    Oleh sebab itu badan kita sgt memerlukan protein. Umpama protein ini makanan utama bagi sel. sel2 yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.

    KENALI ESP.




    ESP Adalah serbuk protein yang dihasilkan daripada kacang soya baka tulen (NON GMO SOY) dengan kawalan suhu rendah untuk mengekalkan struktur asid amino daripada kerosakan akibat haba dan tekanan bagi memastikan enzimnya tidak termusnah.

    Setiap  kandungan 1 canister ESP yang beratnya 850g berasal dari 30kg kacang soya dan ia adalah energy booster segera yang boleh bertahan selama berjam-jam lamanya. ESP mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Indeks glisemiknya adalah rendah,  39. Maka ia mampu membekalkan tenaga secara berpanjangan dan boleh di ambil oleh pesakit kencing manis.
    Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 2 kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh tubuh badan manusia. Semua taukan badan kita perlukan sumber proetin.  Dalam pemakanan seharian kita sumber ada di dalam ikan , daging, telur dan ayam serta lain2 lagi. Bleh  google sumber protein k. Tapi kenapa dah ambik ikan dll yang ada protein tu tetap juga x sihat atau sakit? Tak cukup lagi jer? Untuk pengetahuaan korang, sumber protein akan termusnah atau hilang semasa di masak. Kecualilah kalu korang setiap hari ambik ikan mentah atau jadi orang Jepun makan sushi. Ni siap kari rendang bagai. Brapa banyak la protein kita akan kita dapat atau tinggal tuk kita kan.

    APAKAH GMO?






    GMO (GENITICALLY MODIFIED ORGANISM) adalah makanan yang benihnya telah diubahsuai secara genetik. Maknanya dah x semulajadi lagi la. Tujuan GMO dibuat adalah untuk mengatasi masalah permintaan yang melebihi pengeluaran sebab makanan GMO ini biasanya cepat masak jadi cepatlah tuaiannya, akan menjadi lebih besar, cantik, lambat rosak dan pastinya lebih tahan lama. Antara yang paling popular sumber GMO adalah seperti gambar di atas. So korang perlu berhati2 apabila memilih bahan2 atau makanan yang menggunakan bahan2  tersebut. GMO boleh menyebabkan elergik, toxic dan potensi kanser. Tambahan lagi sekarang dengan lambakan pelbagai produk yang dihasilkan daripada sumber GMO tanpa dikaji dan diketahui oleh orang ramai. Sebab tula pelbagai penyakit ada sekarang ni terutamanya kanser dan elergik. Ada tak yang perasan yang ada sesetengah yang kata diorang tak boleh minum dengan soya nih. Bila minum jadi muntah, sakit perut, badan ditumbuhi bintik2 merah...macam2 lagi. So diorang kata elergik dengan soya ..tak boleh minum soya padahal itu disebabkan oleh soya GMO. Oleh sebab itu,  kalu nak beli protein dari sumber soya, pastikan dulu baca labelnya dan pilihlah produk dari sumber nonGMO. Faham tak GMO dan nonGMO ni. Jangan beli hanya disebabkan oleh harganya,  rasanya,  terpengaruh dengan iklannya atau ikutan kawan2. Kaji dulu dengan sedalam2nya produk tersebut sebelum beli. Check habis-habisan ok. Sayangilah diri anda. Tak sayang pun x tak per tapi ingatlah orang yang tersayang.

    Sebab itulah saya memilih ESP kerana ianya soya non GMO. Tunggu sambungan saya mengenai ESP di next n3 ok.

    Jika anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut dan mendapatkan khidmat nasihat secara percuma mengenai  ESP, anda bolehlah hubungi saya seperti di bawah.

    SMS/ WhatsApp : 0136162413.
    Email : diamileya@gmail.com
    Fb : Noramiza Ahmad
    Instagram : @noramizaahmad






      









                                                           




    Wednesday 1 October 2014

    Promosi Oktober

    Teks oleh : noramiza ahmad

    Assalamualaikum wrh.wbt.  Hari pertama di bulan Oktober.  Pejam celik pejam celik tinggal lagi beberapa bulan sajer lagi kita akan melangkah ke tahun baru. Pastinya dengan azam baru.
    Apa khabar rakan pembaca sekalian. Sihat ker arini? Kalu x sihat dah jumpa doktor ker? X pun meh order produk makanan tambahan dengan saya nih dan sudah semestinya SHAKLEE dekat di hati..

    Sempena bulan baru sudah semestinya ada promosi terbaru...untuk promosi bulan Oktober shaklee berbesar hati untuk melanjutkan lagi tempoh MEALSHAKE dengan pembelian 3 percuma 1 dan 1 lagi apakah ituuuu? ....jeng jeng jeng

    ESP SOY PROTEIN (ESP)

    Produk terlaris, terhangat dan meletup di pasaran nih dengan pembelian 6 canister ESP korang akan mendapat penjimatan:

    1. 1 canister ESP percuma yang bernilai rm113.
    2. Keahlian seumur hidup secara percuma yang bernilai rm65. ( untuk mengetahui lebih lanjut mengenai keistimewaan yang boleh dapat dengan menjadi ahli korang blh sms atau wassap saya k )
    3. Bonus wang tunai.
    4. Coaching secara percuma di mana di luar korang terpaksa membayar puluhan, ratusan @ ribuan ringgit.
    5. Yang paling menarik free gift exclusif daripada saya sajer..



    Kini korang semua berpeluang untuk beramal dengan pembelian mealshake ini..membeli sambil menderma gitu...atau yang ingin menambah saham akhirat inilah masanya.

    Bagi yang belum apa itu mealshake dan ESP.tunggu di next n3.

    Untuk maklumat lanjut atau anda ingin membuat pesanan dan  inginkan khidmat nasihat tentang cara pengambilan MEALSHAKE dan ESP SOY PROTEIN ini, anda boleh

    SMS/ WhatsApp : 0136162413.
    Email : diamileya@gmail.com
    Fb : Noramiza Ahmad