Saturday 21 June 2014

Chicken pie


Assalamualaikum Wrh. wbrt.
apa khabar kengkawan sekalian...harap2 sihatla yek dgn cuaca yang panas terik sekarang nih...jgn lupa minum air kosong dgn banyak yek...oklah di sini saya ingin kongsikan resepi yang telah saya buat..tapi bila buatnya dah ingat..dok terperuk dalam folder jer...kalu saya share disini nanti saya nak cari pun senang..sorryla yek gambarnya x cantik mana pun yang penting rasanya d babooom...jom check resepinya..

BAHAN-BAHAN PASTRI :-)
300 gram tepung gandum
150 gram mentega sejuk, didadu kecil
Secubit garam (kalau guna mentega bergaram atau majerin, tak perlu garam)
4 - 5 camca besar air ais

BAHAN - BAHAN INTI :-)
150 gram dada ayam, didadu kecil
3 kuntum cendawa butang (saiz besar, kalau kecil, guna 4 - 5 kuntum), didadu kecil
3/4 camca teh lada hitam serbuk
1/2 kiub pati ayam
1/2 cawan susu segar
1 biji bawang holland, didadu
2 ulas bawang putih, cincang halus
6 tangaki kucai, hiris halus
1 helai bay leaf
1 camca besar penuh tepung gandum
Sedikit serbuk buah pala (optinal)
Garam secukup masa
1 camca besar penuh mentega


1 comment:

  1. yang jenguk2 di sini tu jgnla malu2 tinggalkan jejak...in sha Allah saya akan berkunjung balas

    ReplyDelete