Thursday 26 June 2014

Set Diet

Teks oleh: noramiza ahmad

 سمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ  
Bismillaahir rahmaanir rahiim


 Assalamualaikum wrh.wbt dn salam sejahtera kengkawan semua…

Hari ini saya nak kongsikan kpd anda semua mengenai masalah berat badan.
Masalah berat badan seringkali menjadi  igauan ngeri terutamanya bagi kaum wanita. Wanita mana yang x nak nampak cantik n anggun. Saya x percaya kalu mereka kata yg mereka selesa dgn keadaan perut yang berlapis2, lemak di sana sini, lemah n mudah sakit terutamanya kaki ketika berjalan. Selesa ker cam tu.


Mungkin ramai yg yang berkata " cakap senang la x kena pada diri sendiri" tapi x mustahil juga anda akan menjadi kurus n ramping semula. Wahhh ramping gitu. Saya taklah cakap semua yg mengalami masalah berat badan tu bermasalah. Itu terpulang kpd penerimaan individu tu sendiri.Tepuk dada tanya minda. Jangan berperang antara hati dan minda udahla yek.

So ada yang rasa nak diet..nak diet tu  boleh tapi x boleh sebarang diet. Diet perlu dengan ilmu.Dalam kebanyakan diet 'tradisional', anda kehilangan lemak dan otot. Apabila anda kehilangan otot, anda kehilangan keupayaan untuk membakar lemak, dan merendahkan kadar metabolisme anda. Dan apabila anda tidak meneruskan lagi diet tersebut, anda tidak boleh membakar kalori seperti anda lakukan sebelum ini. Sebaliknya, berat anda bertambah berat. Kitaran ini akan berulang setiap kali anda meneruskan diet. Ia adalah kesan yo-yo.



Jangan bimbang ...shaklee ada meyediakan set diet khusus buat anda yang ingin tampil anggun dan bergaya...masalah berat badan tiada lagi...
untuk mendapatkan kesan yang optimum anda disaran mengambil lecithin, herb Lax/alfalfa dan cinch untuk prose bakar, buang dan bina...

lecithin - bakar
herb lax/ alfalfa - buang
cinch -bina

# seandainya anda tidak mengalami masalah sembelit memadai dengan pengambilan alfalfa.

lecithin

- akan mempercepatkan proses pembakaran lemak, kolestrol dan triglyceride di dalam tubuh selain bertindak sebagai ' pembersih'  salur darah.

alfalfa

- alfalfa pula akan mencuci hati, darah dan usus kita serta akan menyingkirkan segala tosin di dalam tubuh kita...bila usus dah bersih senang la segala nutrien akan terserap..

cinch

-merupakan sumber protein yang diperlukan untuk membina otot...ototlah yang akan menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori.
cinch juga kaya dengan leucine iaitu pemelihara otot anda semasa menurunkan berat badan anda..takdelah jadi mengelebeh nantikan...tak cantik ..

untuk mengetahui dgn lebih lanjut mengenai program diet shaklee atau membuat pesanan boleh hubungi atau wassap saya di no 0136162413. ..

Anda juga boleh membuat pesanan secara terus dengan klik di bawah ini :

   klik di sini :-------->  http://goo.gl/lCFNxm

No comments:

Post a Comment