Tuesday 2 September 2014

Shaklee Collagen Powder

teks oleh : noramiza ahmad

Untuk promo bulan ni promo yang paling best sekali antara banyak2 promo..mana taknya...promo berganda...apa tu erk...jom kita check...

Shaklee Collagen Powder buy 6 free 1
Mealshake buy 3 free 1

wahh hebatkan...jimat dan berbaloi. ..bukan senang dapat gini...sebelum kita bercerita panjang ..nak tau tak kolagen tu apa. ..


Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia...kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protein di dalam badan.. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan..
Kolagen terdapat pada kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.


Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.
Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan tambahan  untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit selain untuk  pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis dan juga arteriosclerosis.

Ada lagi info jom klik.




Untuk maklumat lanjut atau anda inginkan khidmat nasihat tentang cara pemakanan Shaklee collegen powder  ini, anda boleh SMS/ WHATSAPP saya  di no 0136162413.


No comments:

Post a Comment