Monday 27 October 2014

Yeehaa migrainku dah hilang.

Bila bercerita tentang migrain, hanya orang yang pernah mengalaminya saja yang tahu kesakitan yang ditanggung oleh orang yang diserang oleh migrain ni. Saya tahu dan faham bagaimana perasaan orang yang diserang migrain kerana ketika di tingkatan 4 saya pun pernah diserang oleh migrain. Hampir setahun lebih saya menderita dengan migrain. Memang seksa. Sampai satu ketika bila dah sakit sangat kalu hantuk kepala ke dinding pun dah tak sakit sebab rasanya migrain tu lagi sakit yang menyebabkan rasa seperti kebas..buat apa kat luar pun x rasa per dah..hee nak citer pun tahu. Orang yang mengalaminya mungkin faham apa yang ingin saya sampaikan...hehe..ke klinik merupakan rutin saya..abih jer ubat bertandang lagi. Bertukar2 klinik plak tu..konon tuk cari doktor yang terbaik la..dulu x ambik tahu pun pasal doktor2 pakar ni..kita hanya mengikut kakak2 yang bawa..orang bawa kita pergi...segala ustaz2 ..air penawar segala jenis dah cuba ...namun x berhasil..saya semakin risau yang SPM semakin dekat dan migrain saya masih belum hilang..kemudian kak Ipar menyuruh berikhtiar dengan bapanya yang berada di KL yang boleh berubat orang. Dah arwah dah pun beliau. Dengan izin Allah S.W.T setelah 2x berubat dengan arwah, hilang terus migrain saya tu.pelik tapi Alhadulillah sesangat. Kalu la selepas beliau meninggal , migrain saya masih belum hilang tak tahulah saya nak buat apa lagi selepas tu. Huhu.

Tapi kini saya dah jumpa penyelesaiannya tuk sesapa sajer yang mempunyai masalah seperti saya dulu. Allahdulillah sehinggalah sekarang saya tidak lagi diserang oleh migrain. Yeaaa


Bagi yang menderita dengan migrain bolehlah mencuba Set Rawatan Migrain nih.

B complex
Ianya penting dalam mengawal fungsi saraf dan bertindak sebagai anti stress. Vitamin B2 (Riboflavin) Vitamin B6 (Pyridoxine) yang terdapat dalam B Complex menambah simpanan tenaga dalam sel otak selain menambah aliran darah ke otak dan terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain.

Ostematrix

Bertindak sebagai transmisi impuls saraf ke otak yang mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Jom kita intai kelebihan setiap satunya.

Kalsium
Mengaktifkan saraf dan melancarkan peredaran darah bagi melegakan migrain anda.
Selain itu kalsium juga dapat melegakan otot  yang kekejangan dan kebas2.
Menormalkan tekanan darah
Mencegah osteoporosis (kerapuhan tulang)
Mencegah penyakit jantung serta pelbagai lagi kebaikan kalsium ini yang akan dikupas di n3 seterusnya.

Magnesium
penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan kekerapannya.

Vitamin D
penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing. Amatlah penting untuk memastikan kalsium yang dibeli mengandungi vitamin D ok.

Untuk mengetahui lebih lanjut yang berkaitan dengan ostematrik boleh  Klik Di Sini

Untuk maklumat lanjut atau anda ingin membuat pesanan dan  inginkan khidmat nasihat tentang cara pengambilan set rawatan migrain ini, anda bolehlah komen di bawah atau

SMS/ WhatsApp : 0136162413.
Email : diamileya@gmail.com
Fb : Noramiza Ahmad









No comments:

Post a Comment