Tuesday 9 December 2014

Apabila gastrik menyerang.

Teks oleh Noramiza Ahmad


Ketika ini kita hidup di dalam dunia di mana semua perkara perlu dilakukan dengan cepat. Oleh itu ramai yang bekerja keras dan tertekan serta tidak makan mengikut masa. Ini adalah salah satu punca masalah gastrik yang banyak berlaku kebelakangan ini.


Penghidap penyakit gastrik ini selalu merasa sakit atau tidak selesa di bahagian atas abdomen. Mereka akan rasa kembung perut,  pedih ulu hati dan mungkin juga rasa mahu muntah jika terkena gastrik yang teruk.Angin terdapat dalam setiap badan individu, cuma kuantitinya samada banyak atau sedikit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Angin juga kekal di dalam perut kerana tingginya asid di dalam perut kita. Bahaya angin adalah kerana ia boleh menyebabkan gas yang boleh menekan urat saraf. Saraf ini begitu dekat dengan jantung dan paru-paru. Jika tidak dirawati, komplikasi lain yang melibatkan jantung dan paru-paru boleh berlaku.


Jika tidak kronik,  atasi dengan mengurangkan tekanan hidup dan juga menghindari daripada makanan tertentu seperti makanan berasid , makanan bergoreng,  berempah dan elak makan sebelum tidur. Jauhi juga dari alkohol dan jangan merokok. Minum susu sebelum tidur dan paling penting pastikan anda makan pada waktu yang sama setiap hari. Jangan tinggalkan waktu makan, kalau terdesak alas perut anda dengan biskut atau snek terlebih dahulu.

Kini anda tak perlu risau lagi dengan masalah gastrik anda. Set gastrik shaklee dapat membantu menyelesaikan masalah anda.



Energizing soy protein (ESP)
Sumber protein yang tinggi dengan sifat alkalinya yang dapat membantu meneutralkan keasidan dalam perut.
protein juga dapat membantu membina sel2 yang baru dengan mengantikan sel2 lama yang telah rosak akibat hakisan daripada asid hidroklorik semasa proses pencernaan.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Esp boleh meneruskan pembacaan anda di sini.




Ostematrix. 
Merupakan kalsium dengan magnesium dan vitamin D yang dapat membantu meneutralkan asid yang telah menyebabkan pedih ulu hati terjadi.





Peppermint-ginger plus
Adalah pudina segar yang juga mengandungi halia yang hanya ditanam secara organik di negara beriklim sejuk. ia berfungsi untuk mengeluarkan angin dalam perut dan mengurangkan asid berlebihan daripada memenuhi ruang dinding perut. Angin inilah yang membuatkan kita sering muntah jika tidak mendapatkan rawatan secepat mungkin.



Jika anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut dan mendapatkan khidmat nasihat secara percuma mengenai set gastrik shaklee, anda bolehlah hubungi saya seperti di bawah.

SMS/ WhatsApp : 0136162413.
Email : diamileya@gmail.com
Fb : Noramiza Ahmad
Instagram : @noramizaahmad




No comments:

Post a Comment