Friday 19 December 2014

Jalan2 di bandar Melaka

Teks oleh Noramiza Ahmad

Family kecik

Setelah berakhirnya family day di agrofarmstay di Durian Tunggal, Melaka, saya dan 2 orang kakakku bersama dengan keluarga masing2 meneruskan percutian kami ke bandar Melaka.

Sebelum bergerak meronda bandat Melaka.

Pada mulanya saya berhasrat menginap di Bustel, Pantai Klebang. Memang la di luar tu buruk dah nama pun bas2 lama kan..tapi kat dalam ok... cantik per. Kalau kat sana memang tidak dipersetujui oleh en. suami, so akhirnya dapat di  Hotel Hatten yang memang betul2 di depan Dataran Pahlawan Melaka Megamall (DPMM). Just cross jalan jer dah sampai..ngee.

Sebelum check in kitarang ke Pantai Klebang cari coconut shake dulu la.
Klik Di Sini.

Kemudian terus balik dan check in hotel.

Lobby hotel.

Welcome drink.

Layan jerla anak2 sedara nak gi minum. Kalu tak malas jugak nak pergi semata2 nak minum benda alah nih jer. Budak dua tu apalagi semangat la  nak gi minum dah ada geng.

Ruangan yang dipisahkan dengan
Glass divider 

Di dalam bilik agak luas dengan 2 tv di dalamnya. Ruangan dipisahkan oleh glass divider dan boleh ditutup dengan curtain blind.

Kusyuk tengok citer apa la tu yek. 
Kemudian gi ronda di Dataran Pahlawan Melaka Megamall (DPMM)..konon nak mencari barangan kiriman kakak. Maklum ni first time sampai Dataran Pahlawan..x jumpa pun barangan yang di cari. Bila sampai ke Melaka tempat yang dituju pastinya A Famosa jer.. Mana la nak menjejakkan kaki ke situ.

Berlatarbelakangkan DPMM


Lepaking di padang dataran pahlawan sebelum bergerak menaiki Melaka River Cruise (MRC). Mulanya cam x jadi coz rasa  dah lewat kerana MRC akan ditutup pada pukul 11.30 sedangkan pukul 10 pun belum bergerak ke sana. Kami diyakinkan oleh kakakku bahawa masih sempat, akhirnya berjaya juga ke sana. Tunggu entri seterusnya berkaitan MRC K.

sayup2 kelihatan Menara Taming Sari



Salam sayang,
NORAMIZA AHMAD

SMS/ WhatsApp : 0136162413.
Email : diamileya@gmail.com
Fb : Noramiza Ahmad
Instagram : @noramizaahmad




2 comments: