Tuesday 9 December 2014

♡Family Day Part 2♡

Teks oleh Noramiza Ahmad

Para peserta yang terlibat pada tahun nih. Alhamdulillah semakin bertambah bil.nya.


Hari Kedua - 29 November 2014.

Pukul 8a.m kitarang ke dewan untuk sarapan pagi dengan sajian nasi lemak dan kuih-muih seperti karipap dan kuih kacang.  Kuih kacang tu saya x ambik pun..

Anak2 buahku


Setelah bersarapan semestinya sesi bergambar dahulu sebelum menjadi comot gara2 sukaneka nanti.

Acara sukaneka bermula.

Salah satu acara yang dipertandingkan
 - mencari2 gula2 dalam tepung. 


Setelah jam hampir menunjukkan pukul 12 tengahari kitarang berhenti untuk berehat. Acara seterusnya akan bersambung setelah solat zuhur dan makan tengahari.

Makan tengahari pula disajikan dengan ayam masak merah, ikan cencaru sumbat cili, sayur campur, ulam-ulaman beserta sambal belacan dan sambal kicap serta buah-buahan.

Jom kita lunch dulu


Acara seterusnya yang dijadualkan bermula pada jam 2.30p.m akan diadakan di dalam dewan. Acara indoor pula gitu. Ketika acara indoor ini berlangsung, hujan turun dengan lebatnya. Alamak abih la program di kolam renang kitarang nanti jika hujan masih turun dengan lebatnya.

Salah satu acara indoor yang
 diadakan - musical chair.

Setelah selesai acara tertutup, minum petang dan solat asar dulu. Hujan masih turun membasahi bumi. Lawan pakat tengok kolam jer la kan... tapi kanak2 tu suka hati la dapat terjun jugak. Kolam mereka berbumbung so x de masalah kalu hujan atau panas pun.

Kita terjun dulu


Setelah hujan agak2 renyai semua dah terjun ke kolam tuk main polo air. Mulanya jual mahal konon x nak main...tapi dah tengok cam best jer..saya pun tak melepaskan peluang tuk turut serta. Bestt oo.

Ni lah juara musical chair
ketegori kanak2.


Malamnya pula adalah makan malam yang diiringi dengan montaj bagi group nostalgia 840 serta penyampaian hadiah bg ke semua para peserta. Hanya tuk suka2 ..jadi tiada pemenang yang diambil kira. Semua akan dapat secara adil.

Tiada yang lebih berharga dari hubungan kekeluargaan yang erat terjalin.


Jika anda terlepas episod terdahulu boleh terus pembacaan anda di sini :-

FAMILY DAY PART 1
ACARA-ACARA SUKANEKA

Salam sayang ,
Miza.


No comments:

Post a Comment