Monday 3 November 2014

Bebola Meal Shake


Bebola meal shake ni ala2 cam oat choco tapi yang ni saya gunakan coklat susu..guna bahan apa yang ada dirumah jer..nak campur coklat putih dengan dark chocolate pun blh..cooking bar pun boleh tapi saya x pernah la try lagi sebab saya lagi sukakan coklat compound nih..rasanya lagi sedap. Dulu saya selalu guna coklat berrys tuk buat coklat2 saya..tapi kakak saya cakap yang anaknya pernah try colatta..not bad juga rasanya..saya suka sebab rasanya x manis sgt..lain orang lain citarasa tekaknya jugak lain..ye tak..jom layan resepinya.


 Bahan-bahan

150g nestum
50g oat
200g coklat compound  
50g coklat putih untuk hiasan
4sm meal shake

Cara-caranya

1- Cairkn coklat  secara double boiler atau dah terlebih rajin sangat masukkan jer dalam microwave. .30-40 saat dah cair.    

3 - Satukan nestum dan oat .

4 - Tuangkan coklat dan gaul Nestum dan oat pakai senduk kayu sehingga sebati.

5 - masukkan pula meal shake. Kacau sebati.

6 - kemudian bolehlah dibentukkan bulat2 dan dimasukkan ke dalam
cawan kertas.

7. Cairkan coklat putih seperti cara di atas.
masukkan ke dalam plastik kecil dan potong sedikit di hujungnya untuk
membuat lorekan di atas bebola itu...pepandai la buat yek..korang lagi kreatif.

8. Biarkan sehingga keras..nak cepat korang masukkan ke dalam peti sejuk 10- 15 minit.

9. Dah siap bebola meal shake. .yummy ..try la..
       
Di mana boleh meal shake ni?

Don' t worry saya leh dapatkannya tuk anda..akan di hantar sehingga ke depan pintu rumah anda.

Hubungi saya sekarang .

SMS/ WhatsApp : 0136162413.
Email : diamileya@gmail.com
Fb : Noramiza Ahmad

No comments:

Post a Comment