Tuesday 11 November 2014

Oat - Mask Terbaik

   Oat - bila diperkatakan pasti kita akan teringat orang diet yang mengambilnya di waktu pagi sebagai sarapan atau orang yang ingin merendahkan kadar kolesterolnya. Betul tak.



Tahukah anda selain kolesterol dan diet, oat juga bagus untuk dijadikan scrub atau mask. Dengan menggunakan barangan di dapur saje kita dapat memiliki kulit yang cantik dan halus. Sudah semestinya den Tak perlu lagi berhabis   berpuluh2 atau beratusan hanya untuk membeli scrub atau mask yang berkemungkinan mengandungi bahan kimia yang hanya boleh merosakkan kulit muka kita.


MENGAPA OAT?                                      

Oat berupaya bertindak sebagai pencuci semulajadi yang boleh menghilangkan kotoran dan minyak d  Bakteria serta menyingkirkan kulit mati pada wajah kita tanpa sebarang iritasi.   Malah ia membuatkan kulit kita menjadi lebih lembut serta dapat mengecilkan liang pori2.    

CARA - CARANYA

♡Rendamkan oat di dalam botol yang telah diisikan dengan air.
♡Simpan di dalam peti sejuk.  
♡Jika hendak mengunakannya - ambil 1 sudu makan oat atau agak2 cukup tuk muka korang la yek.      Jika x suka rasanya yang seperti gam tu, x perlu la simpan dalam peti k.
♡ masukkan ke dalam piring dan   campurkan 1 sudu teh madu.
 ♡  perah sedikit lemon.    Yummy ...jangan di makan pulak yek. Nak mkn buat yang lain.


♡ setelah sebati boleh disapu ke mukTapi pastikan muka dicuci bersih terlebih dahulu.
 ♡ Kemudian biarkan kering selama 20 minit. Setelah kering, bolehlah dibilas dengan air bersih sambil digosok secara perlahan- lahan.

Selamat mencuba




No comments:

Post a Comment